jan mak jan mak
2120
BLOG

Dwie liczby

jan mak jan mak Polityka Obserwuj notkę 27

Wiele razy wskazywałem na to, że wyniki sondaży w III RP należy traktować z dużym sceptycyzmem. Nie podnieca mnie więc coraz wyraźniejsza przewaga PiS-u, bo wkrótce prawdziwe wyniki poznamy na wyborach. Ale czy rzeczywiście prawdziwe?

Ostatni sondaż Polska Press Grupy jest o tyle ciekawy, że przeprowadzany jest na znacznie większej niż inne reprezentatywnej grupie i w taki sposób, iż możliwe jest podanie rezultatów z rozbiciem na województwa. W sondażu tym wygrywa PiS z 37,2%, przed PO 25,8% i Kukizem 19,3%. Reszta poza Sejmem. PiS wygrywa w 12 województwach (chociaż w dwóch tylko o ułamek procenta). Na naszych oczach mapa poparcia odzwierciedlająca granice zaborów i przesiedleń zaczyna się rozpadać!

Najciekawsze są dwa rezultaty szczegółowe. Zacznę od drugiego. W Wielkopolsce PiS wygrywa z PO rezultatem procentowym 38,5 do 26,7! A jeszcze do niedawna było to PO-wskie województwo. Widać, że pierwsi opamiętują się ci znani z pracowitości.

Jednakże najciekawszy i najbardziej drastyczny jest rezultat PSL w świętokrzyskim: 3,5%. Drastyczny, gdy się go zestawi z faktem, że w wyborach samorządowych w tym województwie PSL uzyskał 46,24%.

Jeśli ktoś nadal nie umie z tego wyciągnąć logicznego wniosku o stanie III RP, to przepraszam, ale jest inteligentny inaczej.  

jan mak
O mnie jan mak

Zawodowo jestem matematykiem, informatykiem i logikiem. Od 1982 amatorsko zajmuję się publicystyką. Od 1992 działam też w sferze gospodarki.

Nowości od blogera

Komentarze

Inne tematy w dziale Polityka